Handledning

Från ovanstående menyval Veckoshema ser du våra servicetider. Du når en personlig handledare 2 dagar i veckan via vår servicetelefon. Enklare frågor kan du få direkt svar på. För en mer avancerad hjälp kan vi behöva lite tid för efterforskning. Du får en snabb och effektiv återkoppling. Var beredd på att delta i en videokonferens. Vi använder både Zoom och Teamviewer för att hjälpa dig. Även om vi kan se din skärm är det alltid du som skall göra jobbet.  Hos oss får du hjälp med att hantera olika plattformar såsom

    • PC
    • Apple iPad/iPhone
    • Android (Surfplattor/Smartphone)
    • Internet
      • hämta information inom olika områden t.ex. tidningar, uppslagsverk, prisjämförelser
      • se tv-program
      • handla på nätet
      • sköta bankärenden
      • använda e-post
    • hantera bilder
    • lättare uppdateringar
    • hjälp med program och appar

Allt detta är gratis och kräver inte medlemskap i SeniorNet för boende i Täby. För övriga krävs ett giltigt medlemskap i SeniorNet.

Våra handledare hjälper dig med dina problem och att få fungerande lösningar, för att kunna utnyttja dagens IT-teknik och Internet.
Du når oss antingen per telefon 08-770 0774 eller via vårt Kontaktformulär.

  • Ring eller mejla och beskriv ditt problem. Handledaren gör snabbt en bedömning av åtgärder.